יום חמישי, 9 במאי 2013

מכניקה של הונאה


כן, כולנו ידענו שהולך להיות קשה. חשבנו שהולך להיות קשה אבל שנצליח לעבור את זה ביחד כשהעשירים, העניים, החרדים, המתנחלים, הימנים, השמאלנים, האשכנזים, הספרדים, הערבים וכל השאר נושאים בנטל יחדיו. כך הבטיח לנו לפיד לפני הבחירות וכך אנו, צמאים להנהגה שונה, האמנו לו. האמנו לו כי הוא אשף בלגעת באנשים ובלתת להם תקווה. האמנו לו כי חשבנו שאם ניתן למישהו שאומר לנו מה שאנו כבר יודעים בליבנו שצריך וצודק לעשות, הוא יעשה כי הוא מבין אותנו. כי אכפת לו, כי כבר היה לו הכל והוא ויתר על זה כדי להציל את המדינה, כי נמאס לו לחיות במדינה שבה הפערים רק גדלים וכי בעיניו להיות ישראלי זה כשאתה רואה משהו לא בסדר אז אתה קם ומתקן אותו.

היום במבט לתחתית הבור שעלינו למלא אנו מבינים ששיקרו לנו. כשיאיר הבטיח לנו שיעשה סוף לניצול של האזרח משלם המיסים ומשרת במילואים הוא עשה זאת כי ידע שזה מה שיגרום לנו ללכת ולשים את הפתק הנכון מבחינתו בקלפי, זהו! היכולת של אדם לשקר לנו  בצורה כה יעילה היא דבר זר לרובנו. רובנו לא מתנהלים באופן יומיומי עם אנשים שעושים זאת כל כך טוב. ומר לפיד הוא הכי טוב בלגעת באנשים ולהניע אותם לפעולה.
אז איך קורה שמצליחים לשכנע ציבור שלם לבחור באדם שהולך לפגוע בהם? מדהים כמה שזה פשוט! כמו כל דבר בחברה בה אנו חיים, מה שבאמת קובע זה הכסף. אם ללפיד לא היו ערבויות של 70 בעלי הון הוא לא יכול היה לממן את אחד מהקמפיינים המוצלחים בתולדות המדינה. ללא תמיכה וגיבוי של התקשורת המיינסטרימית (ע"ע 'ידיעות אחרונות' וערוץ 2) הנשלטת באופן מוחלט ע"י בעלי ההון, לא היה נבחר. הוא היה מקבל התעלמות תקשורתית מוחלטת כמו שקיבלה מפלגת 'ארץ חדשה' שיצאה נגד שילטון ההון במדינה. החדירו חפרפרת לקירבנו, רצינו מנהיג וקיבלנו נביא שקר. היום כולם יודעים שכבוד השר לפיד הוא שליח של ההון שלטון, הוא המסכה נעימת ההליכות והחייכנית שמאחוריה מסתתר שיעבוד עם ישראל. וזה מה שהתכנית הכלכלית החדשה/ישנה מייצגת בעיני – שעבוד עם ישראל.

מי שהיה קורא באתר 'הכלכלה האמיתית' לפני כשנה היה יכול לדעת שב 2013 תונהג בישראל מדיניות צנע. בשיטוט אקראי ברשת גם היה יכול לקרוא מאמרים רבים שצפו שמר לפיד לא יוכל ליישם את המצע שהוא הציג. מי  שעקב אחר האיש היה מגלה מי חבריו, מי ממן אותו, מי ערב לו ומי בעצם שלח אותו. אבל את כל זה הייתם יכולים לגלות רק אם החלטתם שאתם לא מסתפקים במה שמראים לנו בחדשות ובעיתונות המיינסטרימית ואם מספיק אנשים היו נמנעים מלבחור בו בגלל סיבות אלו אולי הם גם היו מחפשים מפלגה אחרת יותר ראויה ומצביעים לה (היו מספר כאלו רק שלא יכולתם לשמוע עליהם כלום כי התקשורת או התעלמה מהם או השמיצה אותם). אולי המצב היום היה שונה ובעלי ההון במדינה היו נותנים כתף ומשתתפים בהצלת הכלכלה הישראלית אולי, אם היינו מתעוררים מוקדם יותר, לא היינו עומדים מול בור שאין בידינו מספיק משאבים כדי למלא אותו.
המצב החברתי משתנה. לאנשים נמאס לחיות כמו עבדים, ויש הרבה מה לעשות כדי לשנות את זה. אבל כדי להבין מה צריך לעשות, צריך להבין את המצב מולו אנו עומדים. כל המידע שנחוץ לנו להבנת המצב נמצא באינטרנט בשפע. יש 'דה מרקר' ו'הכלכלה האמיתית'. ביו טיוב ניתן למצוא הרצאות של ירון זליכה וגם מומחים בכלכלה מכל העולם. יש סרטים דוקומנטריים שמסבירים בצורה בהירה וברורה לכל אדם את המצב הכלכלי בעולם וגם סרטים ומאמרים ממגוון נושאים מרתקים שלאו דווקא קשורים לכלכלה. אני מאמין שבורות בעידן שלנו מתבטאת בחוסר רצון לדעת או לשמוע שום דבר בעל עומק ושום ידיעה מעבר או ניתוח מעבר למה שמגישים לנו בחדשות בערוץ 2. רוצים לצאת מהעבדות? כל אחד יכול! הצעד הראשון הוא להשקיע חצי שעה כל יומיים בלהבין איפה אתה חי! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה